• 0 Mijn Kazou

    Het ingegeven wachtwoord is fout, of er werd geen profiel met het opgegeven e-mailadres teruggevonden. Probeer opnieuw of klik op 'Wachtwoord vergeten?'.


    Loading...
    uitloggen
  • Boeken

    Hoe boek ik mijn droomvakantie? Samen met vrienden of alleen.

    Mijn profiel en mijn gegevens

    Hoe kan ik me aanmelden in 'Mijn Kazou'?

    1. Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
    2. Geef je e-mailadres en wachtwoord in.
    3. Klik op LOGIN.

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

    1. Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
    2. Klik op Wachtwoord vergeten.
    3. Geef je e-mailadres in.
    4. Klik op VERSTUUR.

    Staat je e-mailadres in onze database, dan krijg je een mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Kijk zeker ook in je SPAM-folder of je map met ongewenste e-mails.

    Ik heb nog geen profiel. Hoe kan ik dit aanmaken?

    1. Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
    2. Klik op Maak een profiel aan.
    3. Vul je gegevens in.
      • De velden met een * zijn verplicht.
    4. Kies op welke manier je communicatie wilt ontvangen en welke brochures je in de toekomst graag krijgt.
    5. Klik op BEVESTIGEN.
    6. Even later krijg je een mail om je e-mailadres te bevestigen.
      • Klik op de link in deze mail.
      • Vind je deze mail niet terug, kijk dan zeker eens in je SPAM-folder of map met ongewenste mails.

    Hoe pas ik mijn gegevens, zoals mijn e-mailadres, aan?

    1. Ga naar je 'Mijn Kazou'-profiel
      • Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
      • Geef je e-mailadres en wachtwoord in.
      • Klik op LOGIN.
    2. Klik op GEGEVENS in de groene balk. Je vindt nu jouw gegevens in 1 blok. Daaronder vind je per kind ook 1 blok met hun gegevens.
    3. Klik bij de blok die je wilt aanpassen op het potlood-icoon.
    4. Vul je gegevens in of pas aan.
      • De velden met een * zijn verplicht.
      • Het veld Kies een nieuw wachtwoord dien je enkel in te vullen wanneer je je wachtwoord wil veranderen.
    5. Klik op BEVESTIGEN of BEWAREN.

    Hoe voeg ik een kind toe aan mijn profiel?

    1. Ga naar je 'Mijn Kazou'-profiel
      • Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
      • Geef je e-mailadres en wachtwoord in.
      • Klik op LOGIN.
    2. Klik op GEGEVENS in de groene balk.
    3. Klik onderaan op de knop KIND TOEVOEGEN.
    4. Vul de gegevens van je kind in.
      • De velden met een * zijn verplicht.
    5. Klik op BEWAREN.

    Om samen met een vriend een groepsboeking uit te voeren moet elke ouder een afzonderlijk 'Mijn Kazou'-profiel aanmaken. Voeg dus geen vriend(inn)en toe aan je eigen 'Mijn Kazou'-profiel.

    Kan een kind onder meerdere profielen geregistreerd staan?

    Neen. Een kind kan slechts onder één (ouder)profiel geregistreerd staan.

    Hoe kan je de toestemming geven voor het fotogebruik van mijn kind?

    Via de medische fiche krijg je een vraag omtrent de toestemming van het fotogebruik.

    Hierbij kan je aanduiden of jouw kind op alle foto’s (groen), sommige foto’s (oranje/geel) of op geen enkele foto (rood) van de vakantie mag verschijnen. Op basis van deze keuze ontvangt jouw kind bij de start van de vakantie een gekleurde dasring voor het sjaaltje.

     

    Toestemming fotogebruik

    • Groen:
      • mag op alle foto's. Deze mogen op verschillende kanalen verschijnen. Dit zijn de groepsfoto, foto's op sociale media, brochures, website en het beveiligde en afgesloten fotoalbum van de vakantie.
    • Geel:
      • mag wel op foto's die enkel verschijnen in het beveiligde en afgesloten fotoalbum van de vakantie.
      • mag niet herkenbaar op foto's die ook op andere kanalen verschijnen, zoals de groepsfoto, foto's op sociale media, brochures en website.
    • Rood:
      • mag op geen enkele foto herkenbaar in beeld gebracht worden.

    Veranderen van kleur
    Omwille van praktische redenen kan jouw keuze na het doorsturen van je medische fiche niet meer aangepast worden.

    Boeken

    Hoe boek ik een Kazouvakantie?

    Hoe boek ik samen met mijn vrienden?

    • Iedere ouder maakt een eigen 'Mijn Kazou'-profiel aan en voegt zijn eigen kind(eren) toe. Zo komt later de factuur, medische fiche en andere info direct bij de juiste ouder terecht.
    • Kies één ouder die de boeking zal uitvoeren en verzamel de nodige gegevens van elke deelnemer. Je hebt de rijksregisternummers nodig. Bij sommige vakanties vragen we ook nog extra gegevens (bijvoorbeeld schoenmaat) op. Als dit zo is, staat dit vermeld op de vakantiepagina.
    • Tijdens de boeking zullen we vragen hoeveel plaatsen je wil reserveren, dat zijn er maximaal 6. 
      • Boek eerst je eigen kind(eren) door op het plusteken voor hun naam te klikken. Kies je vertrek- en aankomstplaats en geef antwoord op eventuele extra vragen.
      • Voeg daarna vrienden toe door op het plusteken voor Een vriend te klikken.
      • Per persoon heb je 10 minuten tijd om de inschrijving te voltooien. 

    Kan ik meerdere vakanties boeken?

    Tijdens de eerste dagen na ons grote boekingsmoment in januari en september,kan je slechts 1 definitieve boeking per persoon maken. Zo willen we zoveel mogelijk deelnemers minstens één vakantie aanbieden. Daarna kan je wel zelf meerdere vakanties boeken. Je vindt de exacte data van onze boekingsmomenten hier. 

    Kan ik mee op een vakantie van een andere leeftijdsgroep?

    Ja. We staan een uitzondering toe op de leeftijd van de vakantie met een verschil van maximum één jaar als je mee wil met iemand die een andere leeftijd heeft. Iemand die dus één jaar jonger of ouder is kan alsnog aansluiten bij de vriend(en), klasgenootje, broer/zus,… die wel op de juiste leeftijd zit(ten). We raden dit niet aan, omdat we de begeleidingsstijl aanpassen aan de leeftijd.

    ๐Ÿ‘‰ We raden aan dat de oudste deelnemer aansluit bij de jongste leeftijdsgroep, omwille van de afspraken en regels op vakantie.  

    ๐Ÿ‘‰ Je kan deze uitzondering zelf aanduiden tijdens de boeking op het moment dat er een melding komt van ‘afwijkende leeftijd’. Opgelet: we kijken naar het geboortejaar en dus niet naar de leeftijd op het moment van de vakantie.

    ๐Ÿ‘‰ Kinderen die nog geen 7 jaar zijn (of worden) in het jaar van de vakantie, kunnen niet mee. Wie 19 jaar is (of wordt) in het jaar van de vakantie, mag ook niet mee. Er zijn 2 uitzonderingen op de minimum- en maximumleeftijd: kinderen die 6 jaar worden en al in het eerste leerjaar zitten en jongeren die 19 jaar worden en nog in het zesde middelbaar zitten. In dit geval kan je toch inschrijven voor een Kazouvakantie, als je ons een attest kan voorleggen van je inschrijving op school. 

    Een leeftijdsverschil van meer dan 1 jaar staan we sowieso niet toe. 

    Kan iemand die geen CM-lid is ook boeken?

    Ja. Het enige verschil tussen een CM-lid en een deelnemer die geen CM-lid is, is de prijs. Als niet-lid zal je dus de niet-CM-ledenprijs betalen. Je boeking verloopt op exact dezelfde manier als de boeking van een CM-lid. Wil je samen met je vrienden boeken, en zijn zij wel lid? Ook dat is geen probleem.

    Ben je nog geen CM-lid, maar maak je binnenkort de overstap van ziekenfonds? Ook dan kan je gewoon boeken. Je betaalt voorlopig de niet-CM-ledenprijs. Is je overstap afgerond voor de Kazouvakantie, dan betalen we je het verschil terug. Opgelet: deze overstap kan slechts op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober. Vraag dit dus tijdig aan bij CM.

    Moet ik snel inschrijven?

    Ja. Wil je zeker zijn van een plaatsje op je favoriete vakantie, twijfel dan niet te lang. 

    Is er nog plaats op mijn favoriete vakantieplek?

    Op de website kan je nakijken of er nog vrije plaatsen zijn voor de vakantie van jouw keuze. Op het vakantieoverzicht tonen de buttons of er nog plaats is:

    • Boek nu: Op dit moment is er nog een plaats vrij, je kan beginnen met boeken. Nadat je het aantal plaatsen hebt gekozen, waarvoor je wil boeken, wordt nog eens nagekeken of er voldoende plaatsen vrij zijn, en vanaf dan worden deze (tijdelijk) voor jou gereserveerd. Zo heb je rustig de tijd om je boeking af te ronden.
    • Reservelijst: de vakantie is voorlopig volzet, maar we bekijken de mogelijkheid om de vakantie uit te breiden. Je kan je inschrijven op een reservelijst en we contacteren je zodra er een plaats vrijkomt voor deze vakantie. Dit is mogelijk, maar niet zeker. Onze ervaring leert wel dat er af en toe nog plaatsen vrijkomen door annulering of wijzigingen, zeker in de eerste week na de boekingsstart.
    • Volzet: De vakantie is volzet en er is reeds een lange wachtlijst. Inschrijven heeft geen zin meer, maak een andere keuze.
    • Niet meer boekbaar: We zijn 10 dagen voor vertrek en laten omwille van praktische redenen geen nieuwe boekingen meer toe. 

    Hoe weet ik zeker dat mijn boeking voor een vakantie definitief is?

    Nadat je via de website een vakantie hebt geboekt, zullen je gegevens verwerkt worden. Enkele minuten na je boeking ontvang je van ons een bevestigingsmail. Kijk zeker de gegevens in deze mail goed na.

    • Heb even geduld. Op drukke momenten kan dit tot 20 minuten duren.
    • Kijk je spam-folder na. Sommige mailprogramma's hebben behalve de spam-folder ook mappen voor Overige of Reclame. Bekijk ook onze tips om te vermijden dat mails in je spam-folder terechtkomen.
    • Geen mail ontvangen? Ook niet in je spam-folder? Kijk dan even in je 'Mijn Kazou'-profiel. Zie je daar de vakantie met melding "Geboekt", ook dan is de inschrijving gelukt en heb je niet per sé de bevestigingsmail nodig. Maar ook dit kan op drukke momenten tot 20 minuten duren, alvorens de boeking zichtbaar is.

    Ten laatste 4 weken na boeking sturen we je de factuur. Vanaf dan is je boeking ook definitief.

    Boekte je een JOMBA-vakantie? Dan wordt eerst nagekeken of deze vakantie geschikt is voor jou a.d.h.v. de medische fiche. Meer info hierover vind je in de veelgestelde vragen over JOMBA.

    Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?

    Enkele minuten na je boeking sturen we je een bevestigingsmail. Heb je deze niet ontvangen? Kijk dan volgende zaken na:

    • Heb even geduld. Op drukke momenten kan dit tot 20 minuten duren.
    • Kijk je spam-folder na. Sommige mailprogramma's hebben behalve de spam-folder ook mappen voor Overige of Reclame. Bekijk ook onze tips om te vermijden dat mails in je spam-folder terechtkomen.
    • Geen mail ontvangen? Ook niet in je spam-folder? Kijk dan even in je 'Mijn Kazou'-profiel. Zie je daar de vakantie met melding "Geboekt", ook dan is de inschrijving gelukt en heb je niet per sé de bevestigingsmail nodig. Maar ook dit kan op drukke momenten tot 20 minuten duren, alvorens de boeking zichtbaar is.

    Reservelijst

    Ik sta op de reservelijst. Wat nu?

    • Kijk je voorkeursvolgorde na en pas aan indien nodig. Heb je meerdere inschrijvingen op de reservelijst? Of heb je ondertussen al een andere vakantie geboekt waar wel nog plaats was? Dan kan je (tijdens de eerste uren en dagen na de boekingsstart, waarin we slechts 1 effectieve boeking per kind toelaten) zelf je voorkeursvolgorde aanpassen in je 'Mijn Kazou'-profiel. Doe je zelf niets? Dan gebruiken we de volgorde waarin je boekte.
    • Zoek ondertussen een andere vakantie waar wel nog plaats is. Want elke Kazouvakantie is een leuke vakantie.
    • Verwijder boekingen op de reservelijst die je toch niet meer wilt. Zo moeten we je niet onnodig opbellen, en kunnen we andere deelnemers gelukkig maken. Zie onze uitleg bij Hoe annuleer ik mijn boeking op de reservelijst?.
    • Heb geduld. Onze collega's werken hard om zo veel mogelijk deelnemers toch nog een plaats te geven. Zeker de eerste dagen na de boekingsstart zijn er veel verschuivingen: deelnemers die toch annuleren, vakanties die we kunnen uitbreiden,...

    Kunnen we je toch geen plaats geven? Dan sturen we je voor de tweede boekingsstart (moment dat je meer dan één Kazouvakantie kan boeken zie www.kazou.be/hoe-boeken) een mailtje. Dit geeft ons voldoende tijd om alle opties te bekijken. Maar we willen je ook niet eeuwig laten wachten.

    Wat gebeurt er als er toch een plaats vrij komt?

    Als er plaats vrij komt op de vakantie en sta je bovenaan de reservelijst, dan zullen we je boeken voor deze vakantie. Je krijgt hiervan een bevestigingsmail, en zal dit ook zien staan in je 'Mijn Kazou'-profiel.

    Heb je (tijdens de eerste uren en dagen na de boekingsstart, waarin we slechts 1 effectieve boeking per kind toelaten) reeds een andere boeking? Dan zullen we kijken naar je voorkeursvolgorde. Lees hieronder hoe je die kan doorgeven. Geef je niets door? Dan gebruiken we de volgorde waarin je de vakanties boekte als voorkeursvolgorde.

    Word ik opgebeld als er een plaats vrij komt?

    Neen, ook niet als je reeds een andere vakantie geboekt hebt zullen we je niet meer opbellen om te vragen wat je voorkeur is. Is je voorkeur anders dan de volgorde waarin je boekte? Geef dan zelf je voorkeur door.

    Enkel als er onduidelijkheden zijn, bijvoorbeeld bij een groepsboeking waarbij de voorkeuren per persoon verschillend ingegeven zijn, zullen we je proberen opbellen.

    Heb je een inschrijving op de reservelijst die je niet meer wilt? Verwijder hem dan zelf uit je 'Mijn Kazou'-profiel.

    Hoe kan ik mijn voorkeur aanpassen?

    Je kan je voorkeursvolgorde aanpassen in je 'Mijn Kazou'-profiel:

    • Tijdens de eerste uren en dagen na de boekingsstart (wanneer we slechts 1 effectieve boeking per kind toelaten).
    • Als je meerdere inschrijvingen op de reservelijst hebt, of als je zowel een definitieve boeking en een inschrijving op de reservelijst hebt.

    Om je voorkeursvolgorde aan te passen:

    1. Ga naar je 'Mijn Kazou'-profiel
      • Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
      • Geef je e-mailadres en wachtwoord in.
      • Klik op LOGIN.
    2. Kies in de gele balk BOEKINGEN je kind waarvoor je de voorkeursvolgorde wil aanpassen.
    3. Je zal bij elke boeking een paarse knop met "Voorkeur: ..." zien staan.
      • Opgelet: tijdens de drukste momenten tijdens de boekingsstart kan het tot 20 minuten duren vooraleer al je boekingen hier verschijnen.
    4. Klik op een van deze paarse knopjes, of klik op de paarse knop "Wijzig voorkeuren".
    5. Sleep je boekingen in de gewenste volgorde. Zet je voorkeur bovenaan.
    6. Klik op opslaan.

    Pas je je volgorde zelf niet aan? Dan gebruiken we standaard de volgorde waarin je boekte.

    Maakte je een groepsboeking? Dan dient elke ouder zelf de voorkeur aan te passen voor hun eigen kind.

    Hoe annuleer ik mijn boeking op de reservelijst?

    Heb je een boeking op de reservelijst die je niet meer wilt? Dan kan je deze zelf annuleren. Zo moeten we je niet onnodig opbellen, en kunnen we andere deelnemers gelukkig maken.

    1. Ga naar je 'Mijn Kazou'-profiel
      • Klik rechts bovenaan op 'Mijn Kazou'.
      • Geef je e-mailadres en wachtwoord in.
      • Klik op LOGIN.
    2. Kies in de gele balk BOEKINGEN je kind waarvoor je de reserveboeking wil annuleren.
    3. Zoek de reserveboeking die je wilt annuleren en klik op VERWIJDER INSCHRIJVING RESERVELIJST of op het vuilbakje.

    Een definitieve boeking annuleren? Stuur daarvoor een mail naar de provincie die de vakantie organiseert.